Tuesday 5 June 2018

DERITA JERAWAT SELAMA 20 TAHUN AKHIRNYA SELESAI

Assalamualaikum...

Jom ikuti kisah sideline saya yang dikongsikan di dalam group bisnes Whatsapp kami.
 
DERITA JERAWAT SELAMA 20 TAHUN AKHIRNYA SELESAI
===============================================

Assalamualaikum semua
Salam perkenalan

Saya Rafizah, berumur 37 tahun. Saya berasal dari Changlun Kedah dan kini menetap di Shah Alam.

Hari ni saya nak berkongsi Shaklee effect pada diri saya.

Saya mula kenal Shaklee ni di penghujung tahun 2014 disebabkan oleh masalah jerawat yang saya alami.

Seingat saya jerawat mula tumbuh kat muka sejak umur saya 13 tahun. Boleh kata semua jenis jerawat la yang pernah tumbuh kat muka saya ni. Dari jerawat pasir sampai la yang jenis bernanah.

Sejak dari zaman remaja lagi saya cuba macam-macam produk untuk pulihkan masalah jerawat saya. 
Dari produk drug stor sampai la local produk aka produk timbang kilo😇. 
Semuanya hanya elok dua tiga bulan lepas tu   jerawat tumbuh balik. 

Masalah jerawat ni berlarutan sampai umur 30-an.
Orang kata jerawat ni akan hilang kalau dah kahwin. Tapi bagi saya sama jugak. 
Tambah parah masa mengandung. Mungkin disebabkan pengaruh perubahan hormon juga.

Sampai satu masa saya rasa malas dah nak pakai produk apa-apa pun kat muka. Tapiii masalah tak selesai jugak.

Sebenarnya bila jerawat penuh kat muka, tahap keyakinan diri saya sangat rendah. Malu nak berdepan dengan orang.

Saya fikir saya kena buat sesuatu. Masa saya google cara untuk selesaikan masalah jerawat, banyak sangat keluar testimoni set kulit Shaklee. 
Kali ni saya fikir why not saya cuba rawat dari dalam pula.

Saya teringat kawan sekolah saya Noorhafiza    Mohamad Akib yang selalu share di Fb tentang keberkesanan produk Shaklee.

Terus saya wasap dia untuk consult masalah jerawat saya. Saya mula ambil ALFALFA, SR VITA C dan ESP.
Mula-mula ambil suppliment tu banyak jerawat keluar. Dalam masa 2 bulan lebih kurang saya sedar jerawat saya semakin hilang. Jerawat baru dah susah nak muncul.

Dulu kalau makan seafood seperti udang atau sotong confirm naik jerawat dan gatal-gatal muka. Kadang-kadang tak berani nak makan walaupun ia feveret saya. Tapi selepas amal suppliment ni saya dah bebas makan seafood. 

Sebenarnya seronok amal suppliment ni berbanding kita hanya pakai skin care untuk jaga kulit.
Kalau pakai skin care, hanya kulit yang dapat manfaat. Tapi kalau makan suppliment, bukan saja kulit sihat tapi seluruh tubuh kita turut dapat manfaatnya.
Contohnya saya makan Vit C untuk masalah jerawat, tapi dalam masa yang sama badan saya sihat dan susah nak kena selsema.

Saya rasa bersyukur sangat Allah temukan saya dengan Shaklee. Derita jerawat saya selama 20 tahun akhirnya selesai.
Tahap keyakinan diri pun semakin bertambah.

Sekian sahaja sharing saya untuk hari ni. Semoga bermanfaat.

-----------
Alhamdulillah...Hebat kan?

Jika anda juga ingin mencuba produk ini, jom hubungi talian di bawah, InshaAllah kami akan membantu anda.
Talian Perhubungan
http://www.wasap.my/+60136978184/

Salam kasih sayang dari saya untuk pembaca sekalian...

No comments:

Post a Comment